Pagina 1 van 1

trainingsschema voor lopers

Geplaatst: ma mar 18, 2019 10:20 am
door janneke@socialrun.nl
hoi hoi, welk trainingsschema gebruiken jullie voor de lopers? Trainen op heel vaak 2 km lopen of juist een voorbereiding op marathon? Of iets ertussenin?

Re: trainingsschema voor lopers

Geplaatst: wo mar 20, 2019 2:57 pm
door Bas Ickenroth
Bij ons doet iedere loper zijn eigen voorbereiding - er zijn een paar super fanatiek en anderen wat minder, maar dat compenseert. Onze meest ervaren renner (ze doet al jaren mee aan Roparun en dit jaar derde keer Socialrun) zegt dat je ongeveer met enig gemak driemaal per week 10km moet kunnen rennen, en dan moet je het als inspanning vol kunnen houden. Alleen trainen op 2km raadt ze af, dan bouw je geen duurvermogen op. Wij lopen trouwens etappes van 1 km, daardoor kun je makkelijker herstellen tussendoor omdat je minder diep hoeft te gaan.

Re: trainingsschema voor lopers

Geplaatst: zo mar 24, 2019 7:52 pm
door Marit Wisse
Wij hebben een ervaren loper en ook trainer gevraagd om een trainingsschema te maken waar we als team mee aan de slag kunnen. Waar ieder voor zich kan kijken of het schema passend is.

Re: trainingsschema voor lopers

Geplaatst: ma sep 16, 2019 4:48 pm
door miranda
Bas Ickenroth schreef:
wo mar 20, 2019 2:57 pm
Onze meest ervaren renner (ze doet al jaren mee aan Roparun en dit jaar derde keer Socialrun) zegt dat je ongeveer met enig gemak driemaal per week 10km moet kunnen rennen, en dan moet je het als inspanning vol kunnen houden.
In dit geval ben ik dus niet voorbereid, als dit absolute waarheid is. Ik ben een duur-wandelaar, ik wandel zo 30-40 km en heb hardlopen ik pas opgepakt. Ik loop nu ook de dag zo'n 4 km per keer, waarbij is iedere 5 min 1 min wandel. Er is verreweg nog geen 10 km in zicht........